Stel jij je ook niet vaker de vraag: moet ik gaan bloggen?

Door zakelijk te bloggen laat je zien waar je kennis en je passie ligt. Je laat aan jouw lezers/bezoekers zien waarom jij degene bent voor wie ze moeten kiezen als het om jouw vakgebied/bedrijf gaat. En Rezomi spreekt hier uit ervaring. Ook wij merken dat regelmatig bloggen leidt tot meer belangstelling voor ons bedrijf. Sinds de start in 2018 zijn wij actief in het bloggen en merken dat de interesse voor onze diensten beduidend zijn toegenomen. Het aantal aanvragen dat spontaan binnenkomt via mailbox of de telefoon is enorm gestegen. Met bloggen bouw je dus aan je autoriteit!

Veel ondernemers zijn bang om kennis en ervaring gratis weg te geven. Wat ons betreft volledig onterecht, want juist door je kennis te delen bouw je aan je autoriteit. En zelfs als je kennis gratis weg geeft, je geeft toch niet alles zomaar weg. Vergeet niet dat de kennis die jij op jouw vakgebied hebt vaak zo veelomvattend is dat de bezoeker van je website lang niet alles kan onthouden waar jij allemaal over schrijft. Uiteindelijk zullen de meeste bezoekers dus toch bij jou terechtkomen omdat hetgeen zij willen echt zelf niet kunnen realiseren/maken. En zoekers op internet kunnen vaak zoveel (verspreide) informatie over een onderwerp vinden, dat je er dan maar beter voor kunt zorgen dat jij alle relevante informatie voor ze hebt verzameld. Zo word jij degene waar ze alles op jouw vakgebied kunnen vinden. Jij wordt de informatiebron op jouw vakgebied voor ze. En dan komen ze ook terug bij jou.

Nog een ander voordeel van bloggen: je blijft actief bezig met je vak. Je onderzoekt, je leest en deelt belangrijke informatie met jouw doelgroep. Je blijft zelf dus ook bij op jouw kennisgebied. Zeker wanneer je de discipline hebt om met vaste regelmaat een nieuw blog te publiceren, zoals Rezomi in de regio Parkstad dat ook doet. Je moet dan vaker nadenken over het onderwerp van je blog. En je moet je blog inhoudelijk ook kunnen onderbouwen. Dus doe je aan research.

Sommige mensen hoeven niet lang na te denken over hun onderwerpen. En denken dan snel: ik schud de artikelen zo uit mijn mouw. Wij weten echter dat de dagelijkse praktijk vaak heel anders is. Het overgrote deel van de zakelijke bloggers heeft moeite om onderwerpen te bedenken.

Wij adviseren je wel je beweringen in blogjes te onderbouwen. Vaak het liefst zelfs met links naar externe websites. En bij het zoeken naar deze websites doe je vaak weer eigen inspiratie op. En doe je veel kennis op. Deze kennis deel je en hierdoor krijgt de bezoeker van jouw website weer extra vertrouwen in jouw deskundigheid.

Bloggen vergroot je vindbaarheid

De insteek voor je blog moet beslist niet zijn om gevonden te worden in Google (SEO). Maar wanneer je kwalitatief hoogwaardige artikelen schrijft, met de juiste informatie voor jouw bezoekers/doelgroep, is de kans bijzonder groot dat je uiteindelijk door je doelgroep gevonden wordt. Van belang hierbij is het volgende:

1) Je plaatst relevante content voor je doelgroep en die relevante content waardeert Google net zozeer als je doelgroep dat doet
2) De Googlebot (Googlebot is de webcrawlersoftware die door Google wordt gebruikt en die documenten van internet verzamelt om een ​​doorzoekbaren index voor de Google-zoekmachine op te bouwen. Deze naam wordt eigenlijk gebruikt om te verwijzen naar twee verschillende typen webcrawlers: een desktopcrawler en een mobiele crawler) gaat een patroon herkennen wanneer je echt met vaste regelmaat blogt en zal met dezelfde regelmaat je website bezoeken om te zien of er nog wat gewijzigd is



Zakelijk bloggen levert je omzet op! Wil jij beginnen met zakelijk bloggen? Neem dan eens contact op met de adviseurs van Rezomi in Heerlen en Kerkrade! Wij hebben u graag op de digitale snelweg.

Geplaatst op:

5/28/2020

Gerelateerde artikelen

Bekijk hier nog meer relevante artikelen