Webdesign

Er zijn weinig elementen die zó onderschat zijn als webdesign. De meeste ondernemers hebben het idee dat de grafische aspecten van een website een ondergeschikte rol spelen en dat dit alleen voor het oog gedaan wordt. Er wordt meer aandacht besteed aan de functies op de website, de beschrijvingen en de mogelijkheden om contact te leggen met het bedrijf. Maar zo werkt het niet: het design is een functioneel onderdeel van de webpagina’s wanneer het gaat om het gebruiksgemak. Met andere woorden: een goed ontwerp van de website zorgt ervoor dat uw klanten precies de knoppen en de informatie kunnen vinden die belangrijk zijn om een aankoop te kunnen doen.

Hoe het design werkt binnen uw marketing

Marketing is van essentieel belang om de gewenste resultaten te boeken. De kans is groot dat uw website zo hoog mogelijk in Google moet ranken om goed genoeg vindbaar te worden voor je doelgroep. Net als de websites van al uw concurrenten uiteraard. Waar een aantal jaren geleden vooral de nadruk lag op de zoekwoorden die gebruikt worden door de mensen die de zoekmachines gebruiken, is dit nu grotendeels verleden tijd. Google wil dat de bezoekers zoveel mogelijk gemak hebben en resultaten te zien krijgen die écht relevant zijn voor de zoekopdracht. Daarbij wordt niet alleen gebruik gemaakt van de woorden die op de website gebruikt worden. Er wordt steeds meer gekeken naar het gebruiksgemak. Hoe langer een bezoeker op een website blijft, hoe hoger Google het gebruiksgemak van de website beoordeelt. En dat is niet alleen goed voor uw website, het is ook goed voor uw algehele positie in Google en daarmee ook voor uw marketing. Wanneer er steeds meer mensen via de zoekmachine op uw website komen, betekent dit organisch verkeer vanuit uw doelgroep waar u niet voor hoeft te betalen.

Redesign van een website en gebruik maken van fotografie

Er wordt vaak gedacht dat het optimaliseren van een website alleen kan wanneer er nog geen website aanwezig is. Nu is dat wel het meest ideale geval, maar ook met een bestaande website kunt u direct aan de slag. Een nieuw design van een gemiddelde website is prima te regelen binnen korte tijd. Hierbij moet er vooral ingespeeld worden op de wens van de bezoekers. Daarbij heeft een bestaande website een duidelijk voordeel: u hebt reeds statistieken en informatie van het verkeer op de website. Deze informatie kunt u gebruiken om keuzes te maken voor de website na een redesign. Zo kiezen steeds meer bedrijven voor professionele fotografie op de website. Niet alleen professionele foto’s worden steeds belangrijker, de bezoeker waardeert het ook om meer persoonlijkheid terug te zien in de fotografie. Hierbij moet je denken aan foto’s van het bedrijf of de werknemers. Allereerst omdat dit de website veel geloofwaardiger maakt dan websites met slechte en onpersoonlijke afbeeldingen. Daarnaast weet de bezoeker op deze manier direct dat u serieus aan het werk geweest bent met de website en dat u investeert in uw klanten. Dit levert doorgaans een hogere loyaliteit op onder de klanten die uw website bezoeken, zeker wanneer de concurrentie nog niet begonnen is met het gebruik van fotografie op de website.

Haal alles uit uw website en marketing

Er zijn te veel bedrijven die op dit moment enorme kansen laten liggen. Dit zijn vaak bedrijven die aanvankelijk veel tijd in het maken van een website gestoken hebben, maar die niet nagedacht hebben over een bepaald webdesign. Toen de website niet binnen een paar weken een groot succes werd, is de website opzij gelegd. Herkent u zich in deze situatie en hebt u ook een website die eigenlijk weleens aangepakt mag worden om het volledige potentiaal van uw bedrijf op te zoeken? Wilt u meer omzet draaien met minder kosten? Neemt u dan vandaag nog contact met ons op zodat we eens kunnen praten over de mogelijkheden die uw website biedt voor uw bedrijf met onze hulp.

Geplaatst op:

6/21/2018

Gerelateerde artikelen

Bekijk hier nog meer relevante artikelen

De waardering van www.rezomi.nl/webshop bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 1 reviews.