Een doeltreffende marketingstrategie is tegenwoordig nauw verbonden met webdesign en fotografie. Om succesvol in de markt te kunnen opereren, is het nog steeds belangrijk dat bedrijven zich onderscheiden van hun concurrenten. Er moet dus een duidelijke marketingstrategie worden uitgestippeld om onderscheidend vermogen te creëren. Niet voor ieder bedrijf werkt dezelfde strategie, maar bepaalde toepassingen zijn wel van essentieel belang voor iedere onderneming.

Een succesvolle branding

Veel ondernemers zetten hun website in om de marketing te completeren en hiermee een succesvolle branding te realiseren. De drang om de naamsbekendheid te vergroten en zoveel mogelijk mensen te bereiken is groot. Toch is dit niet zo simpel. Ook hier is een goed marketingplan met een tactvolle strategie belangrijk. De marketingstrategie moet aansluiten bij je missie, je visie en de doelstellingen van je bedrijf.

  • Wie wil je bereiken en hoe bereik je ze?
  • Welk tijdstip van benadering levert de meeste interactie op?
  • Waar is de beste plek voor je campagne? Welke social mediakanalen?
  • Waarmee spreek je jouw doelgroep het beste aan?
  • Hoe zorg je dat de marketing volgens plan verloopt?

De juiste marketingmix vinden

Bij online-marketing komen deze punten ook naar boven. Het ontwerp van de website is een essentieel onderdeel voor het aantrekken en vasthouden van bezoekers. Dan is er nog de content van de website. Wat plaatst u en wanneer? Is uw website boeiend genoeg om trouwe klanten te genereren? Maar misschien is nog wel de belangrijkste vraag: hoe wordt u gevonden? Soms is zoekmachine optimalisatie genoeg, soms moet een bedrijf ook gebruik maken van andere tools om de gewenste resultaten te behalen. Het is een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie om hier een juiste mix in te vinden.

De nieuwste trends

Iedere website heeft een bepaald doel. Hier kan men zijn verhaal overbrengen op de bezoeker en communiceren met het publiek. Het kan ook zijn dat de website een online verkoopkanaal is, een plek waar je wilt dat de bezoeker een actie uitvoert. Unieke maatwerk oplossingen voor het webdesign brengt een positiever resultaat bij het bereiken van deze doelstellingen. Daarbij is het belangrijk om de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen en trends op het gebied van websites. De website moet de doelgroep aanspreken om het gewenste resultaat te kunnen bereiken.

Emotie creëren

Zo komen we automatisch op een ander belangrijk punt: emotie. De bezoeker van een website moet een emotie voelen tijdens het bekijken van de website. Het mag duidelijk zijn dat ‘irritatie’ een emotie is die zeker niet gevoeld mag worden, dus een overzichtelijk en gebruiksvriendelijk website is essentieel. Emotie draagt ook bij aan het onthouden van de boodschap die je wilt uitdragen, het is een goede basis om een merk te branden en te behouden. Consumenten worden dagelijks overvoerd met reclameprikkels, het is de kunst om de consument in het hart en in het hoofd te raken.

Een foto zegt meer dan duizend woorden

Fotografie is een krachtige tool om emoties en daarmee de identiteit van het merk of het product te verhogen. Daarom spelen foto's in de wereld van het ontwerp voor websites een belangrijke rol. Afbeeldingen zeggen nu eenmaal meer dan duizend woorden. Ze leveren een bijdrage aan de beeldvorming en de sfeerbeleving van het merk. Het is daarom belangrijk bij het ontwerpen van de website de foto's naadloos aan te laten sluiten. Dit geeft het beste eindresultaat. Natuurlijk is het wel van belang dat de foto’s die online worden gebruikt ook daadwerkelijk een doeltreffende uitstraling hebben en de juiste emotie op kunnen roepen, anders werkt het averechts. Afbeeldingen moeten zorgvuldig gekozen worden en niet zomaar worden geplaatst omdat anders de pagina zo leeg oogt.

Als onderdeel van de online marketingstrategie zou men de volgende richtlijnen kunnen hanteren:

  • Staat de foto in verband met de geschreven tekst op de betreffende webpagina?
  • Geeft de foto een duidelijker beeld van het punt wat ik wil maken?
  • Kan de bezoeker met de foto beter visualiseren?
  • Hoe zal de bezoeker op de foto reageren?
  • Zal de afbeelding de mening van de bezoeker versterken of veranderen?
  • Draagt de foto bij aan het verkoopproces?

Alles onder één dak

Bij het ontwerpen van een effectieve website komt dus veel meer kijken, het is een belangrijk onderdeel van het marketingplan. Het is duidelijk dat strategie, marketing, webdesign en fotografie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Wij kunnen u helpen om de juiste strategie uit te stippelen, een marketingplan op te stellen, het ontwerpen van de website en het beeldmateriaal te verzorgen. Juist omdat wij alles onder één dak hebben, kunnen wij die verbinding maken.

Geplaatst op:

4/5/2018

Gerelateerde artikelen

Bekijk hier nog meer relevante artikelen

De waardering van www.rezomi.nl/webshop bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 1 reviews.