Marketing: content, webdesign en fotografie werven klanten voor uw bedrijf

In dit digitale tijdperk is de online concurrentie moordend. Elke dag zoeken bedrijven naar nieuwe mogelijkheden om klanten aan te trekken om zo het marktaandeel en de omzet te vergroten. Verschillende marketingstrategieën worden ingezet om zoveel mogelijk bezoekers naar de website te krijgen. Maar is dat wel wat u wilt? In sommige gevallen is het verstandiger om de concurrentie niet te volgen. U wilt namelijk niet zoveel mogelijk bezoekers op uw website hebben. Het doel van uw website is het aantrekken van potentiële klanten en daarom moet de marketing zich uitsluitend richten op de mensen die zich in uw doelgroep bevinden. Door de content, het webdesign en de fotografie hierop aan te passen, hebt u meer resultaat met minder werk.

Webdesign en fotografie aanpassen op de doelgroep

Dat de teksten op uw website toegespitst moeten zijn op uw doelgroep, dat weet u. De website spreekt de doelgroep aan in de eigen taal en richt zich op de problemen die de mensen in uw doelgroep kunnen hebben. Maar hoe zit het met het design en de foto's die gebruikt zijn om de website op te zetten? Ook hier zijn tal van mogelijkheden om verder te gaan dan uw concurrentie. Een innovatief en flitsend design is leuk, maar het past niet bij uw bedrijf wanneer senioren uw doelgroep zijn. En foto’s met een lage kwaliteit passen niet bij uw imago wanneer u juist bekend wilt komen te staan om de verkoop van kwalitatieve producten. Daarom is het goed om ook hier eens goed en kritisch naar te kijken. De mensen die zich in uw doelgroep bevinden moeten het idee hebben dat zij thuiskomen wanneer zij uw website openen. Elementen die afstotend werken of die niet direct begrepen worden, zijn elementen die bedreigend zijn voor uw conversiepercentage.

Bestaande websites aanpassen of een website starten?

Webdesign is meestal gemakkelijk te implementeren op een bestaande website, net als nieuwe elementen op het gebied van fotografie. Uiteraard is het nog veel makkelijker wanneer u juist in de opstartfase zit en alle keuzes nog moet maken. Hoe u het ook wendt of keert: het is nooit te laat om hiermee aan de slag te gaan. Een website waarbij de marketing volledig ingericht is op de doelgroep, zorgt namelijk altijd voor een betere ROI dan een website die niet opgezet is met dit achterliggende idee. Wanneer u de overige communicatiekanalen hier ook op aan kunt passen, wordt het effect uiteraard nog veel groter. Wilt u eerst met de website beginnen om de marketing op dit vlak te verbeteren, dan is dit een uitstekende start waarbij u in de meeste gevallen binnen korte tijd al resultaten kunt zien. Hebt u hier hulp bij nodig? U kunt op elk moment contact met ons opnemen of een vrijblijvende offerte aanvragen voor uw project of uw bedrijf.

Geplaatst op:

5/4/2018