In 2018 zijn Enzo Marsman en Remco Smorenburg gestart met Rezomi in Heerlen en Kerkrade. Zij zijn de jonge, enthousiaste, ondernemers in het bedrijf dat zij Rezomi: Webdesign, Marketing en Fotografie, hebben genoemd.

Op een dag dachten zij: “ik word ondernemer!”, of zat hier meer achter? Tijd voor het stellen van vragen aan deze jonge zakenmannen. Een gesprek met Enzo en Remco.

Waarom is bij de oprichting van jullie bedrijf voor die naam gekozen?

Als startende ondernemer ben je opzoek naar een unieke bedrijfsnaam. Het is belangrijk om je te kunnen onderscheiden. Natuurlijk moet er gekeken worden of bepaalde namen al in gebruik zijn. Rezomi is een verkorte samenvoeging van de namen Remco en Enzo met een leuke toevoeging op het einde.

Wij willen de bedrijfsnaam kort en bondig houden. Remco & Enzo Multi Inzetbaar. REZOMI!


Hoe kunnen we het bedrijf het best omschrijven?

Wij zijn een jong, innoverend, bedrijf met een passie voor webdesign. Bij ons staat de klant op nummer 1. Wij willen de ondernemer, en daarmee onze klant, helpen met het ontwikkelen van een website, maar ook om deze website online te houden. Wij nemen de hindernissen weg om ECHT online te gaan.
Naast websites maken kijken we ook naar de marketingkansen en zo de klant inzicht te geven in een gerichte marktbewerking.  

Wat is jullie invalshoek tot nu toe bij de presentatie van Rezomi in kennismakingsgesprekken met potentiële klanten?

Bij een bestaande ondernemer doen wij vooronderzoek en kijken wij hoe het bedrijf zich momenteel naar de markt of de doelgroep presenteert. Hierover gaan we dan in gesprek met onze bevindingen en de kansen die wij zien. De wensen van de klant staan hierbij centraal. De meeste ondernemers hebben al een beeld hoe ze zichzelf zouden willen profileren. Dit vullen wij aan met creatieve en technische oplossingen in een maatwerkpakket.


Wat is jullie achtergrond?

Remco: Ik ben al op jonge leeftijd begonnen met werken. Als 15-jarige leeftijd begon ik aan mijn eerste bijbaantje van Vakkenvuller in een supermarkt. Tijdens deze baan heb ik veel geleerd over hoe het is te werken in teamverband. Het duurde dan ook niet lang voordat ik de functie van Vulploegleider op mij nam. Als Vulploegleider heb ik mij sterk ontwikkeld op het gebied van leidinggeven en plannen. Op 18-jarige leeftijd begon ik aan mijn eerste HBO opleiding ‘Technische informatica’ aan Zuyd Hogeschool. Mede omdat mijn passie toen al bij computers, en alles wat hier bij hoort, lag. Helaas kon ik binnen deze opleiding mijn creativiteit niet helemaal kwijt en heb ik na het 1ste jaar de switch gemaakt naar de opleiding CMD (Communication & Multimedia Design). Binnen deze opleiding ben ik mij steeds verder gaan ontwikkelen op het gebied van grafische vormgeving en web ontwikkeling. Sinds 3 jaar ben ik werkzaam als content specialist en zorg ik dagelijks voor het up-to-date houden van onze webshop. Gedurende deze 3 jaar ben ik mij blijven ontwikkelen op het gebied van content management, online marketing en leidinggeven.

Enzo:  Ook ik ben als 15 jarige vroeg begonnen met werken in een supermarkt. Dit deed ik in combinatie met school. Nu, 11 jaar later, ben ik nog steeds werkzaam in de supermarktbranche en beoefen ik de functie Afdelingsmanager. Ik ben afgestudeerd als Administrateur en heb een aanvullende opleiding op HBO-niveau gevolgd. Hier heb ik mijn propedeuse Bedrijfseconomie/Accountancy behaald. Vervolgens ben ik gestart met de  opleiding Commercieel Management. Daarmee ben ik tussentijds gestopt om te gaan ondernemen. De wens om te gaan ondernemen werd zodanig groot dat ik niet langer kon wachten om hier mee aan de slag te gaan.
Samen met Remco, die ik al ken vanuit onze gezamenlijke “supermarkt-tijd”, zijn wij met Rezomi gestart.

Wat zijn de belangrijkste argumenten om Rezomi Heerlen en Kerkrade in te schakelen?

Rezomi streeft ernaar elkaar daadwerkelijk te willen helpen om samen te groeien. Een klantgerichte service en een snelle service. Weten waar je als klant aan toe bent. Een ondernemer wil namelijk niet wachten met de start of het verder uitbreiden van zijn bedrijf.

Kun je jullie missie / visie / en het doel omschrijven?

Nou, dat kunnen wij zeker!

Onze missie: een betaalbare en mobielvriendelijke website voor iedere Mkb’er mogelijk maken.

Onze visie: Een relevant netwerk te ontwikkelen en hieraan deel te nemen zodat wij samen met mede-ondernemers in de MKB sector, onze groeikansen zien en pakken!

Ons doel: Ons doel is om binnen een tijdsbestek van vijf jaar een solide naamsbekendheid te hebben in de regio Parkstad. En samen met onze zakenpartners kansen te benutten in de markt en op deze wijze uiteindelijk een stevige basis te creëren om ons bedrijf verder te laten groeien.

Wie zijn jullie belangrijkste doelgroepen?

(Startende) Ondernemers in het MKB en ZZP’ers met behoefte aan een nieuwe website of het verbeteren van een bestaande website. Denk hierbij ook aan professionele (product)fotografie, marketing en hosting. Onze focus ligt binnen het marktgebied Zuid Limburg, en (meer specifiek) de regio Parkstad.

Wat is nu echt kenmerkend / karakteristiek voor jullie bedrijf?

Een klein en (bij hun klanten) betrokken bedrijf. Onze klanten kunnen ten alle tijden contact opnemen om vragen te stellen. De deur staat altijd voor ze open. Jonge en innovatieve ondernemers. Leergierig. Oprecht eerlijk om elkaar te helpen.

Wat was de eerste noemenswaardige opdracht voor jullie?

Als startende ondernemers waren wij opzoek naar nieuwe uitdagingen. Wij zagen mogelijkheden in het actualiseren (zowel technisch als  “Look and Feel”) van bestaande websites. Vaak zijn websites technisch verouderd (denk aan niet mobielvriendelijke) en verwaarloosd. Beja-Cars was onze eerste klant. Deze ondernemer maakte gebruik van een sterk verouderde website. Redenen om Beja-Cars te benaderen en voor te stellen de website nieuw leven in te blazen. Het was een mooi project waar wij veel van hebben geleerd. De klant is zeer tevreden en het resultaat mocht er zijn. Wij hebben de website in een modern jasje gestoken en de ondernemer kan er weer een hele tijd mee vooruit.


Zijn jullie innovatief en origineel? Waarin uit dat zich?

Bij een offerte of informatie aanvraag proberen wij altijd een vrijblijvend gesprek in te plannen. Wij willen met deze werkwijze direct een band creëren met de potentiële klant. Dat start al met een uitgebreide inventarisatie en een analyse van de bestaande situatie. In gesprekken verzamelen wij zoveel mogelijk informatie om zo uiteindelijk tot het gewenste resultaat te komen. Verder proberen wij de onderneming “een eigen smoel” te geven en originaliteit staat bij ons voorop. Wij realiseren samen met de ondernemer een unieke website waar zakenman of zaken vrouw trots op kan zijn.

Hoe zou je graag omschreven willen worden door klanten?

Creatief, oprecht, duidelijke communicatie, betrouwbaar en professioneel!  

Waar vraagt de markt op dit moment veel om?

Een website moet tegenwoordig Mobielvriendelijk zijn. Vaak zijn websites toegankelijk via een desktop of een laptop. Maar helaas niet via een mobielapparaat zoals een smartphone of een tablet. Daarnaast is Google de laatste jaren erg veranderd waardoor je websites anders moet opbouwen zodat ze geaccepteerd worden in Google.

Kunnen jullie eensgezind deze zin afmaken: jullie zijn pas echt tevreden als…?

Als onze klant meer dan tevreden is. En in de toekomst Rezomi blijft opzoeken!

Waar willen jullie (en Rezomi natuurlijk) over vijf jaar staan?

Over 5 jaar moet er een relevant netwerk zijn opgebouwd met sterke ondernemers die elkaar helpen te groeien. Rezomi is Multi Inzetbaar en staat open om door te ontwikkelen op welk gebied dan ook.

Hoe uniek zijn jullie wat dat betreft?

We zijn erg open-minded. Dit is onze eerste onderneming maar zeker niet de laatste. De basis is Rezomi. Maar we staan open om uit te breiden daar waar kan en daar waar wij ons goed bij voelen. Wij blijven: betrokken, creatief, goed, daadkrachtig, snel en zorgen voor continuïteit.

Tot slot: Het bedrijf in één zin?

Rezomi: Jong, innoverend en vastberaden.

Geplaatst op:

11/19/2018

Gerelateerde artikelen

Bekijk hier nog meer relevante artikelen