Promotiemateriaal

Bekende, maar vooral sterke merken hebben in ieder geval één ding gemeen: ze zijn altijd herkenbaar. Het inzetten van promotiemateriaal speelt daarin een belangrijke rol. Toch besteden marketeers daar meestal niet veel aandacht aan. Rezomi geeft je graag tips voor een maximale en optimale inzet van promotiemateriaal voor de branding van jouw merk.

Met bedrukt promotiemateriaal blijft uw boodschap langer hangen

Basis van de promotie van je bedrijf en de inzet van promotiematerialen is een sterke en krachtige huisstijl. Heb je die nog niet, schakel dan een ontwerper in die een unieke huisstijl voor je kan ontwikkelen. Rezomi Grafisch Ontwerper kan je daarbij helpen, https://www.rezomi.nl/blog/grafisch-ontwerper. Of je nu op een beurs of op een ander evenement staat, je kunt bijna niet om al het promotiemateriaal heen. Dat is ook niet zo gek, want met het juiste promotiemateriaal val je goed op bij je doelgroep. Je kunt nog extra opvallen door het promotiemateriaal met het logo van je bedrijf te bedrukken. Doordat de promotieartikelen met logo en je eigen huisstijlkleuren zijn bedrukt, ben je direct herkenbaar en werk je tegelijkertijd aan het vergroten van de naamsbekendheid (branding).

In de wereld van promotieartikelen zit een groot verschil in kwaliteit. Producten zien er op het eerste oog identiek uit maar een prijsverschil is er natuurlijk niet voor niets. Kies altijd een product dat voldoet aan alle vereiste regelgeving zodat producten veilig voor gebruik zijn en je reputatie optimaal behouden blijft. Ook goed om te weten: wanneer je kiest voor een merk kies je vaak ook voor kwaliteit.


Nog een tip: laat nooit enkel je logo en/of bedrijfsnaam bedrukken op een promotieartikel. Sommige bedrijven verpakken hun belofte in een slogan. Slim, want zo kun je in één concrete zin aangeven wat jouw merk uniek maakt. Laat zien waar je voor staat!

Opvallend promotiemateriaal

Of je nu net gestart bent of al jaren aan de weg timmert; promotie is en blijft belangrijk. Laat zien wie je bent! Hoe? Met unieke en opvallende promotiematerialen. Ideaal om uit te delen aan potentiële klanten, om je bestaande relaties mee te verrassen, als reclamemateriaal voor op een evenement of om jouw bedrijfspand van grote afstand herkenbaar te maken.

Organiseer je een actie of evenement, ben je net gestart als ondernemer of wil je jouw bestaande bedrijf wat meer onder de aandacht brengen? Met professioneel promotiemateriaal promoot je jouw bedrijf op een effectieve manier. Dat kan op verschillende manieren met op allerlei materialen, voorzien van diverse afwerkingen. Jouw boodschap op een zo mooi mogelijke manier uitdragen, dát is waar Rezomi in Parkstad u bij kan helpen.

Een goed verhaal is de basis voor een blijvende indruk. Voor een korte, krachtige boodschap zijn bedrukte flyers en folders ideaal. Of ga voor een zelf ontworpen poster of affiche. Wil je jouw bestaande en potentiële klanten wat meer vertellen? Laat dan een complete brochure, magazine of krant maken. Naast deze bestsellers zijn er nog veel meer mogelijkheden om jouw bedrijf te promoten. Wellicht wil je je jouw bedrijfspand wel van grote afstand herkenbaar maken door middel van een mooie gepersonaliseerde vlag, een reclamebord, reclamespandoek of stoepbord.

Rezomi in Heerlen en Kerkrade kan op basis van de bestaande huisstijl, of na het ontwerpen van een geheel nieuwe huisstijl, het juiste promotiemateriaal zoeken. Uiteraard binnen het beschikbare budget!


Flyers laten drukken

Het gebruiken van flyers is tot op de dag van vandaag nog altijd één van de meest effectieve vormen van promotie, mits de boodschap natuurlijk goed opvalt. Hier zijn een aantal trucjes voor. Erg belangrijk om te weten wanneer een flyer één van jouw marketinginstrumenten is.

Snel onder de aandacht bij je doelgroep? Promotieflyers ontwerpt Rezomi in Parkstad Limburg specifiek voor jouw actie. De inzet van flyers is laagdrempelig en snel te realiseren. Binnen een paar dagen ligt jouw flyer al op de mat en is de campagne van start gegaan.
De keuze van het formaat, de kleuren, enkelzijdig of dubbelzijdig bedrukt, de dikte en welke boodschap erop komt, zijn bepalend of een campagne effectief is.

Wat wil je bereiken?

Flyers en folders zijn inzetbaar voor diverse doelgroepen. Je bereikt een breed publiek door in een bepaalde regio huis-aan-huis te verspreiden of juist een specifieke doelgroep door gericht op potentiële klanten te flyeren. Flyers zijn ook zeer geschikt voor beurzen, events of simpelweg om op straat uit te delen. Het belangrijkste is dat we jouw doelgroep opzoeken en zorgen dat zij jouw flyer ontvangen.
Over het algemeen zien we dat flyers vaak worden uitgedeeld om een specifieke actie aan het licht te brengen of een evenement aan te kondigen. Het doel is dat dat de kijker/lezer enthousiast raakt en tot een handeling overgaat. Omdat de kijker/lezer vaak vluchtig een flyer bekijkt, is het de bedoeling dat hij of zij in een oogopslag duidelijk weet waar het om gaat. Hoe bereik je dit? Door grote tekst te gebruiken en je drukwerk te voorzien van een aantrekkelijke afbeelding. Tip? Het gebruik van gezichten trekt de ogen van de kijker!



Wat zet je in de flyer?

Omdat de kijker een flyer misschien maar kort bekijkt, zorg je op de voorkant dus voor een pakkende grote titel en een aantrekkelijke ondersteunende afbeelding. In een paar woorden moet de boodschap duidelijk zijn. Denk na over vragen als:
-
Wat moet de kijker/lezer absoluut te weten komen?
-
Wat moet de kijker/lezer denken na het zien van de flyer?
-
Wat moet de kijker/lezer doen na het zien van de flyer?

Valt de flyer op bij de kijker/lezer en is de interesse gewekt? Dan zal hij of zij kijken of er meer informatie op te vinden is. Reserveer hier de achterkant voor, waarop je iets meer verteld. Bijvoorbeeld de actievoorwaarden of een product/programma beschrijving met een verwijzing naar de website.

De resultaten van een flyer?

Een flyer deel je natuurlijk uit om de kijker/lezer tot handeling over te laten gaan. Maar hoe weet je nou precies welk rendement je hebt behaald met het uitdelen van het drukwerk? Dit kun je bijvoorbeeld doen door de kijker een code of een unieke URL te laten gebruiken die je via de flyers verstrekt en ze hiermee een leuk extraatje biedt. Een simpel trucje, want meten is weten!

Hoe trek je de aandacht?

Om op te kunnen vallen met je flyer, zijn er een aantal punten waar je rekening mee kunt houden.

  1. Gebruik een duidelijk contrast zodat teksten de titel de meeste aandacht trekt
  2. Gebruik een groot en dik lettertype voor de titel
  3. Laat een afbeelding de titel ondersteunen. Beeld en tekst werken dubbel zo goed.
  4. Foto’s doen het beter dan illustraties. Vooral gezichten trekken de aandacht.
  5. Zorg voor een papiersoort dat goed aansluit op je boodschap. Hoe passender het papier, hoe meer waarde je creëert aan de boodschap.

Flyers laten drukken?

Heb je het ontwerp af en voldoet jouw flyer aan bovengenoemde tips & tricks? Dan is het tijd om de flyers te gaan drukken! Voordat je gaat drukken kies je natuurlijk eerst voor een passend formaat. De meest gekozen formaat voor flyers is A5 (105mm x 148mm).

Rezomi in Parkstad helpt u met het ontwerp, maar ook met het drukken van uw flyers in uw huisstijl. Of bij het ontwerp van een geheel nieuwe huisstijl. Aansprekend en verfrissend, zodat uw boodschap op de flyer dat ook is!

Visitekaartjes laten maken

Krijg je ook vaak een visitekaartje in de handen gedrukt? Of dat iemand naar jouw kaartje vraagt? Waar je website het online visitekaartje van jouw bedrijf is, mogen de ouderwetse fysieke visitekaartjes natuurlijk niet ontbreken! Het is belangrijk dat het visitekaartje aansluit bij de identiteit en de huisstijl van je onderneming. Wij zorgen er dus voor dat jouw huisstijl niet alleen past bij je uitstraling op internet maar dat de ontvanger van het visitekaartje meteen de verbinding met jou en jouw bedrijf ervaart.

Dertig jaar geleden hadden mensen vreemd opgekeken bij een discussie over het nut van visitekaartjes. Er waren immers geen echte andere alternatieven. Visitekaartjes waren de meest logische manier om informatie over jezelf door te geven, en informatie van nieuwe contacten op te slaan. Tegenwoordig worden de kaartjes nog steeds veel gebruikt.
Als je als bedrijf of ondernemer nog nooit visitekaartjes hebt laten afdrukken, is het tegenwoordig een stuk ingewikkelder om deze beslissing te maken. Heeft zo’n historisch papieren gebruik namelijk nog wel een plek in onze huidige digitale maatschappij? Past een gedrukt visitekaartje wel bij de moderne uitstraling die je als bedrijf wilt hebben?

Wat de antwoorden op deze vragen over tien jaar zullen zijn, is nu nog niet duidelijk. Maar op dit moment heeft het wel degelijk nog nut om visitekaartjes te laten maken.



Visitekaartjes bij de tijd houden

Regelmatig moet je het ontwerp van een visitekaartje vernieuwen. Dat doe je immers ook vaak met je eigen huisstijl. Trends veranderen, het ontwerp van een visitekaartje dus ook!

Potentiële klanten

Ten eerste wil je met het ontbreken van trendy visitekaartjes geen potentiële klanten verliezen. Zelfs als jouw onderneming vindt dat visitekaartjes verleden tijd zijn, zullen potentiële klanten daar wellicht anders over denken. Als je klant het liefst nieuwe contacten door middel van visitekaartjes onthoudt, en jij als enige ondernemer geen kaartje kunt meegeven, is de kans groot dat je als eerste vergeten wordt. In het ergste geval kun je een potentiële klant voor het hoofd stoten door te beargumenteren dat visitekaartjes ouderwets zijn, terwijl zij er wel nog gretig gebruik van maken.

Daarnaast kan een klant aan je visitekaartje ook zien dat je moeite steekt in netwerken. Het feit dat je de visitekaartjes hebt laten bedrukken, en mee hebt genomen, laat zien dat je duidelijk waarde hecht aan de ontmoeting. Je LinkedIn profiel kun je eindeloos delen, maar bij een visitekaartje moet je nog steeds actief de keuze maken aan wie je ze wel meegeeft, en bij wie je het niet de moeite waard vindt. Je kunt er ook een persoonlijke boodschap op het visitekaartje schrijven. Of jouw directe telefoonnummer. Net even dat persoonlijke tintje!

Ook bij internationaal zakendoen kan een visitekaartje nog veel betekenen. Terwijl er in Nederland niet heel veel tradities verbonden zijn aan het overhandigen van een visitekaartje is dit in sommige landen wel anders. In Japan is het bijvoorbeeld gebruikelijk het visitekaartje met twee handen aan te nemen, en er goed naar te kijken voor je het zorgvuldig opbergt. Ook in het buitenland loop je dus de kans anderen te beledigen als je geen visiekaartjes bij je hebt, en daardoor niet aan de tradities kunt meedoen.

Modern visitekaartje

Het feit dat het nog steeds handig is om visitekaartjes bij je te hebben, betekent niet dat je niet ook op zoek kunt gaan naar moderne, digitale varianten. Het is tegenwoordig bijvoorbeeld heel normaal om je social-mediakanalen op je visitekaartje te vermelden. Zo kan een potentiële klant ook via die weg contact met je opnemen als hij of zij dat liever doet.

Een ander voorbeeld is het gebruik van QR-codes op je visitekaartje. QR-codes zijn nooit heel populair geworden, maar ze waren wel de eerste opzet voor deels digitale visitekaartjes. Door de QR-code te scannen kregen mensen ook op hun telefoon je visitekaartje te zien, waardoor ze het digitaal konden opslaan. Het is nu nog wachten op een digitale variant die echt veel gebruikt gaat worden. Met technologieën zoals Near Field Communication (NFC) wordt het steeds makkelijker om contactloos gegevens naar anderen te verzenden. Er zijn al een paar van dit soort visitekaartjes op de markt, die je ook naast je gewone visitekaartjes kunt gebruiken.

Met bovenstaande voorbeelden kun je klanten laten zien dat je meegaat met de tijd, maar ook waarde hecht aan traditie.

Rezomi in Parkstad ontwerpt graag een trendy visitekaartje op basis van jouw wensen.

Geplaatst op:

2/26/2019

Gerelateerde artikelen

Bekijk hier nog meer relevante artikelen