Je eigen huisstijl op de website

Met een website creëert u voor uzelf, uw onderneming of uw organisatie een eigen plekje in de online wereld. Maar het is natuurlijk meer dan uw “eigen plek”. Veel meer zelfs! Het laat zien wie u bent, waar u of uw bedrijf voor staan. En deze plek heeft invloed op het beeld dat uw klanten, uw bezoekers of zelfs uw concurrenten van u of uw bedrijf krijgen. Met de juiste grafisch ontwerper kan er gezorgd worden voor een aansprekend design, een goed functionerende website en een sterke gebruiksvriendelijkheid. En dat is precies waarvoor u terecht kan bij Rezomi! Een mobielvriendelijke en gebruiksvriendelijke website met een professioneel grafisch ontwerp.

Wat is nu eigenlijk een huisstijl?

Een huisstijl is de zichtbare uitstraling van uw bedrijf, met het logo (of beeldmerk) als startpunt. Het opbouwen van een huisstijl begint met een vaste toepassing van kleuren, lettertypen en vorm- en stijlelementen. Dit is de basis voor herkenbaarheid van uw onderneming of organisatie.
Een logo of beeldmerk is in een huisstijl het uitgangspunt voor de uitstraling naar buiten. Een beeldmerk of logo zegt (vaak) iets over het idealisme van de ondernemer(s). Het zegt iets over zijn of haar missie/visie.


Mensen zijn nu eenmaal visueel ingesteld. Daarom vormt de huisstijl een zeer belangrijk, en misschien wel het belangrijkste, onderdeel in alle communicatie-uitingen van uw bedrijf. Het is de eerste kennismaking met uw bedrijf. Met uw huisstijl laat u zien wie u bent, wat u doet en waar u goed in bent. Een huisstijl draagt dus bij aan het opbouwen en behouden van een goed imago. Met uw huisstijl kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten.
Grafisch ontwerper Rezomi in Parkstad gaat samen met u aan de slag. Wij ontwikkelen een huisstijl voor u. Of ontwikkelen uw huidige huisstijl door. Maar wel op een zodanige manier dat u zich hierin herkent. Op basis van uw wensen en doelen. Een frisse en innovatieve huisstijl zorgt ervoor dat uw doelgroep u gaat opmerken. Wij creëren samen met u deze eerste, belangrijke, stap.

Een eigen logo maken (beeldmerk)

Het ontwerpen van een logo of beeldmerk is zoveel meer dan alleen uw (bedrijfs)naam en een illustratie of foto samenvoegen. Een logo moet één geheel vormen en passen bij de uitstraling van uw bedrijf. Een logo moet klanten of potentiële klanten opvallen omdat het logo in één oogopslag laat zien waar u of uw bedrijf/organisatie voor staat. Daarnaast is het van belang dat het logo van goede kwaliteit is, zodat het ook past in uw marketing- en communicatiebeleid.
Wist u dat een bij een huisstijl kleur de meest krachtige manier van non-verbale communicatie is? Daarom passen wij de juiste kleur toe in ons design zodat uw bedrijf herkenbaar is. Kleur doet iets met mensen, het heeft zijn eigen psychologie. Onze hersenen zijn geprogrammeerd om te reageren op kleuren. Ze vormen onze gedachten en emoties. De kleur(en) die u gebruikt zegt dus veel over uw product of dienst en hebben dus direct invloed op uw klanten. Wij ontwikkelen samen met u een geheel eigen kleurstijl. Dat doen wij door de juiste verbinding te leggen tussen u, uw bedrijf of organisatie met verschillende kleuren. Dus ook op uw website, uw briefpapier en andere communicatiemiddelen. Bijvoorbeeld de belettering van uw bedrijfsauto (carwrapping) of reclamedoeken. Rezomi werkt in de regio Parkstad samen met Belettering Limburg (www.beletteringlimburg.nl) en met Reclamedoeken Parkstad (www.reclamedoekenparkstad.nl).


Uw visitekaartje

Krijgt u ook vaak een visitekaartje in uw handen gedrukt? Of dat iemand naar uw kaartje vraagt? Waar uw website het online visitekaartje van uw bedrijf is, mogen de ouderwetse fysieke visitekaartjes natuurlijk niet ontbreken! Het is belangrijk dat uw visitekaartje aansluit bij uw identiteit en de huisstijl van uw onderneming. Wij zorgen er dus voor dat uw huisstijl niet alleen past bij uw uitstraling op internet maar dat de ontvanger van het visitekaartje meteen de verbinding met u,uw bedrijf ervaart.

Uw briefpapier en enveloppen

Het ontwerpen van briefpapier is een logisch vervolg op de ontwikkeling van een logo en/of visitekaartje. Uw briefpapier komt regelmatig onder ogen van uw klanten, afnemers en leveranciers. Ook hier geldt: goed briefpapier is goede reclame.

Een envelop is vaak het eerste item wat uw (potentiële) klant onder ogen krijgt. Een eerste indruk kunt u maar één keer maken. En dus is het erg belangrijk om hier veel aandacht aan te besteden. Zorg voor een goed ontwerp van uw enveloppen, in het oog springend (kleur!) en passend bij de uitstraling van uw bedrijf. En dat begint uiteraard weer bij een goede, maar vooral herkenbare huisstijl.

Flyers en posters

Daarnaast zijn uw huisstijl en uw logo te gebruiken voor:
- flyers en
- posters

Een flyer of een poster is een mooie manier om uw bedrijf, evenement of aanbieding onder de aandacht van uw doelgroep te brengen. Met de juiste combinatie van tekst, beeldmerk en een pakkend ontwerp trekt u direct de aandacht van uw mogelijke klanten.

Alles onder één dak voor uw unieke huisstijl

Mooie en passende merknaamontwikkeling is onmisbaar in het bedrijfsleven. Hiermee maakt u uzelf immers herkenbaar! Zoals u hierboven heeft kunnen lezen zijn er talloze producten die onder een huisstijl vallen. Zelfs interieuraankleding valt onder deze noemer. Duizelingwekkend veel om rekening mee te houden!
Het ontwerpen en ontwikkelen van elementen die bij branding en reclame komen kijken, vragen dus best enige tijd, aandacht en kennis van grafisch ontwerpen. Daar kunt u vaak professionele hulp bij gebruiken. Samen met onze vormgever komt u tot een prachtontwerp dat helemaal past bij uw bedrijf.


Kortom

Heeft u of uw bedrijf hulp nodig bij het visueel vertalen van uw identiteit? Heeft u even een heldere blik op uw plannen nodig? Neem dan contact met Rezomi grafisch ontwerper. Wij helpen u graag! Lees meer over Rezomi in ons interview op de website.



Geplaatst op:

11/29/2018

Gerelateerde artikelen

Bekijk hier nog meer relevante artikelen