Een nieuwe website aankondigen

Krijg je ook vaak een bericht van een bedrijf dat vol trots roept dat ze een nieuwe website hebben. Maar kan dan dat eigenlijk wel iemand iets schelen? Hoe vertel je jouw netwerk het beste dat jouw bedrijf een nieuwe website heeft?

Is ‘t eigenlijk wel nieuws: een nieuwe website?

Jouw bedrijf heeft een nieuwe website. Het heeft je veel tijd en geld gekost en het resultaat mag er wezen. Responsive, snel en met uitstekende content. Met recht ben je er trots op. En dat wil je graag jouw doelgroep laten weten. Maar is die daar wel in geïnteresseerd?



Goede relaties misschien wel.

Uiteraard heb je goede relaties. Zakenrelaties, vrienden, bekenden en andere netwerkcontacten. En die zijn wellicht zeker geïnteresseerd in alles wat je doet. En dus ook in jouw nieuwe website.

Maar minder goede relaties? Hoe zit het daarmee?

Minder goede relaties zijn niet per definitie slechte relaties. Het zijn contacten waar je nog geen goede relatie mee op hebt kunnen bouwen. Denk aan met name potentiële klanten. Die kennen jou en jouw bedrijf (nog) niet. Daarom zijn ze helemaal niet geïnteresseerd in het feit dat je een nieuwe website hebt. En dat geldt vaak ook voor bestaande klanten. Die willen wellicht wel graag jouw nieuwe content leren kennen, maar een nieuwe website niet direct.


Dus wat doe je met een nieuwe website?

Vertel jouw netwerk WAT er nieuw is aan uw website! En WAT jouw (potentiële) klant daar aan heeft! Enkele voorbeelden:

- Neem snel een kijkje. Het assortiment is nu uitgebreid met XYZ.

- Onze website is nieuw! U kunt nu nog eenvoudiger bestellen.

- Onze website is vernieuwd: nu met de nieuwste horloges collectie 2019!

- Vanaf 1 oktober 2019 vindt u nu ook klustips op onze website. Schrijf u in voor de maandelijkse nieuwsbrief.

Hoe hard wil je roepen?

Hoe hard je roept dat je een vernieuwde hebt, hangt o.a. van het volgende af:

- Is het ‘nieuwe’ ook echt nieuw? En dus ook echt vermeldenswaardig? Zo niet, besteedt dan ook geen tijd aan de communicatie.

- Is het nieuwe beperkt, maar interessant voor jouw netwerk? Houd het dan bij een korte, subtiele verwijzing naar de site onder jouw e-mails of in jouw brieven.

- Is het echt groot nieuws, overweeg dan een speciale (e-)mailing.

- Vertel niet uitsluitend dat je een nieuwe website hebt, maar vertel de klant wat voor hem/haar de voordelen zijn.


Rezomi in Parkstad Limburg helpt je


Tja, een website maken is voor ons geen geheim meer. Wij creëren een functionele en persoonlijke website die 100% mobielvriendelijk zal zijn. Met een duidelijke huisstijl en een passend menu surft iedereen gemakkelijk door jouw website heen.
Maar waar moet je zoal aan denken voordat je jouw wensen kenbaar maakt aan de ontwerper van jouw website?

Een checklist

Eigenlijk de eerste huiswerkopdracht voor de ondernemer.

1) Leg in 5 regels uit wat jij of je bedrijf precies doet

2) Waarom ben je beter dan je concurrenten? Wat maakt jouw bedrijf uniek? Denk ook aan wat jouw klanten over je zeggen, waarom werken ze graag met je samen?
3) Wat is het primaire doel van je website? Bijvoorbeeld meer klanten krijgen, producten verkopen, informatie geven, contactinformatie, betrouwbaarheid uitstralen.
4) Beschrijf kort de inhoud van je website, wat wil je er opzetten?
5) Heb je al een website? Wat is je frustratie met je huidige site en wat vind je er goed/slecht aan?
6) Wie is de doelgroep voor je website/bedrijf?
Bijvoorbeeld: potentiële of bestaande klanten. Beschrijf dan precies wie dat zijn.
7) Wat zijn de frustraties van je bezoekers/potentiële klanten? Hoe kun jij ze helpen op jouw website met de vragen die ze hebben? Wat verwachten zij qua informatie te vinden op je site?
8) Call to action: welke actie wil je dat bezoekers op je website nemen? Moeten je bezoekers bijvoorbeeld je bellen, e-mailen, zich inschrijven voor een nieuwsbrief of een offerte aanvragen?
9) Geef een aantal voorbeelden van websites met een design dat je mooi vindt

Bijvoorbeeld website met een goed design, heldere structuur, leuke teksten of gaaf logo en beschrijf voor jezelf wat je er wel en niet goed aan vindt.

Tijd voor een nieuwe opzet/uitstraling van jouw website, huisstijl of logo? Het toevoegen van een webwinkel aan jouw website? Het verbeteren van de content? Bel Rezomi in de regio Parkstad en wij helpen u graag verder. Kijk eens naar onze portfolio, deze ondernemers gingen je voor. Bel of mail!

Geplaatst op:

12/25/2019

Gerelateerde artikelen

Bekijk hier nog meer relevante artikelen